2014. július 17., csütörtök

72. Vladimir Nabokov: Lolita

A témája miatt vonakodtam az elolvasásától, de ha már egyszer nem halhatok meg nélküle… 
A bejegyzés előtt átolvastam több véleményt is a könyvvel kapcsolatban, mert nem akartam lehúzni. De ezekben csak az író nyelvezetét emelik ki. Én bevallom, a téma annyira kiverte nálam a biztosítékot, hogy nem igazán tudtam odafigyelni erre. 
A könyv mégis világhírű lett, így a tartalomról nem írnék. De azért kíváncsi lennék, hogy ilyen témával hogyan lehetett az. 
A főhős, Humbert Humbert elég érdekes alak, mai nyelven mondhatjuk róla, hogy fajtalankodó – bár nem erőszakos, mert a kis Lo hagyta – de akkor is az. 
A könyv elején megmagyarázza ugyan, hogy miből alakult ez ki, hogy leragadt egy gyerekkori szerelemnél, aminek tragikus vége lett. A megoldás szerintem mégsem ez lett volna és számomra ez nem magyarázat. 
A téma miatt nem tetszett a könyv, de azért még fogok olvasni Nabokovtól, aki az 1001-es listán más könyvével is szerepel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése